Ford’un Elektrikli Otomobillerine Lastik Yakma Modu Geliyor
Sinemalarda ve video oyunlarında sıklıkla gördüğümüz lastik yakma olayı (Tükenmişlik olarak da bilinir) dışarıdan çok kolay görünse de aslında sıradan bir olaya benzetilir. Yapılması oldukça zor ve karmaşık bir süreçtir. . Üstelik lastik yaktığınızda devam ederseniz aracınızın lastiklerini hızlıca eritebilirsiniz. Araçta ciddi hasara neden olabilirsiniz..
Ancak bu tehlikelerin, lastik yakmanın oldukça havalı olduğu gerçeğini değiştirmemesi adettendir. Bunu bilen Ford, yeni elektrikli arabalarına “lastik yakma modu” eklemek için ABD Patent Ofisi’nin kapısını çaldı.
Uyarı: Lastiklerin yanması, denetlenmediği takdirde siz, aracınız ve çevrenizdekiler için ciddi tehlike oluşturabilir. Bu nedenle trafiğe kapalı alanlarda gerekli güvenlik önlemlerini alarak bu tarz şeyleri denemenizi şiddetle tavsiye ederiz.
Dilerseniz 4 lastiği aynı anda “yakabileceksiniz”.
Ford dün ABD patent ofisine elektrikli otomobillerin isteğe bağlı olarak arkada, önde veya arkada mevcut olduğunu söyledi. hem arka hem de ön lastiklerin yanmasına izin verir “Tyre Burning Mode” (Burnout Mode) için patent başvurusu yaptığı ortaya çıktı. Bu modu aktif ettiğinizde aracın beyni diyebileceğimiz ECU hangi lastiği yakmak istediğinize göre diğer tekerleklerdeki frenleri kilitleyerek araç dururken kolayca lastik yakmanızı sağlar.
Aslında lastik yakma modu bazı içten yanmalı araçlarda uzun süredir var. 2015 model ve sonrası 4,6 litre ve 5 litre Ford Mustang GT’Popüler hale gelen bu özellik, McLaren 675LTAyrıca Ford gibi bazı süper spor otomobillerde de kullanılmıştır. Mustang Mach-E Prototipi (Bu araç, standart Mach-E modelinin geliştirilmiş bir prototipiydi)adlı 4×4 elektrikli otomobilinde 4×4 Lastik Yakma Modu” adını verdiği deneysel özelliğini tanıttı.
Ford’un bu patentinin ilgi çekici olmasının nedeni ise; ABD’li otomotiv devi, özelliği ilk kez seri üretim elektrikli araçlarda kullanıma hazırlıyor. Yani özet olarak; Artık herkes lastik yakabilir.
Lastik yakma modu aslında standart bir içten yanmalı araçta yapmanız gereken tüm işlemleri yaparak işinizi kolaylaştırıyor. Örneğin modu etkinleştirdiğinizde arka tekerlekleri seçerseniz ECU ön tekerleklerdeki frenleri kilitler ve aracın elektrik motorlarını maksimum tork verecek şekilde düzenler . Sonrasında fren ve gaza aynı anda bastığınızda araç hiç zorlanmadan lastiği yakabiliyor.
Özellikle bazı elektrikli arabalarda. küçük elektrik motorlarında bile yüksek tork çıkışıBu özelliğin çok kolay bir şekilde yaygınlaşabileceğini ve hemen hemen her elektrikli arabada hızla yer alabileceğini bize gösteriyor.
Patenti Ford’a ait olan bu özellik yaygınlaşırsa, bir zamanlar yetenek gerektiren lastik yakmak herkesin yapabileceği sıradan bir şeye dönüşebilir.